Branding traject Innoveins

Sinds 2006 organiseert Emolife events voor goede doelen in Nederland, Europa en daarbuiten.

Het branding project voor Emolife was een boeiend traject waarin ik verantwoordelijk was voor de ontwikkeling en uitwerking van het merk van begin tot eind. Het doel was om een sterke, herkenbare identiteit te creëren die de innovatieve en creatieve kernwaarden van het bedrijf weerspiegelt.

emolife_huisstijl en branding logo ontwerp visualdesign webdesign socialmedia motiondesign
WERKZAAMHEDEN

Merkstrategie

  • Bepalen van de missie, visie en kernwaarden
  • Doelgroepanalyse (wie wil je bereiken?)
  • Concurrentieonderzoek

Merkidentiteit

  • Ontwikkeling van een sterke merkpersoonlijkheid
  • Unieke merkboodschap

Visuele identiteit

  • Logo, kleuren, typografie en andere design-elementen
  • Huisstijl en grafische richtlijnen
  • Branding voor website en social media

Content en communicatie

  • Social media 
  • Marketingmaterialen zoals brochures, verpakkingen, advertenties

Implementatie & Consistentie

  • Doorvoeren van de branding in alle kanalen
  • Interne en externe communicatie laten aansluiten bij de merkidentiteit
  • Eventuele herpositionering of rebranding
SOFTWARE
  • Adobe Illustrator
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Indesign
  • Adobe After Effects
CLIENT
Emolife