Branding traject Innoveins

Innoveins is hèt ecosysteem waar plant en techniek samen komen, om business case gedreven innovaties te ontwikkelen en op de markt te brengen. Binnen Innoveins worden innovaties gerealiseerd in zogenoemde clusters.

Het branding project voor Innoveins was een boeiend traject waarin ik verantwoordelijk was voor de ontwikkeling en uitwerking van het merk van begin tot eind. Het doel was om een sterke, herkenbare identiteit te creëren die de innovatieve en creatieve kernwaarden van het bedrijf weerspiegelt.

Brand identity Bluehub - illustratie - logo - motion design- - concept en creatie - Kolster Ontwerp
WERKZAAMHEDEN

Merkstrategie

  • Bepalen van de missie, visie en kernwaarden
  • Doelgroepanalyse (wie wil je bereiken?)
  • Concurrentieonderzoek

Merkidentiteit

  • Ontwikkeling van een sterke merkpersoonlijkheid
  • Unieke merkboodschap

Visuele identiteit

  • Logo, kleuren, typografie en andere design-elementen
  • Huisstijl en grafische richtlijnen
  • Branding voor website en social media

Content en communicatie

  • Social media strategie
  • Website en SEO-optimalisatie
  • Marketingmaterialen zoals brochures, verpakkingen, advertenties

Implementatie & Consistentie

  • Doorvoeren van de branding in alle kanalen
  • Interne en externe communicatie laten aansluiten bij de merkidentiteit
  • Eventuele herpositionering of rebranding
SOFTWARE
  • Adobe Illustrator
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Indesign
  • Adobe After Effects
CLIENT
Bluehub